10 Kasım 2010 Çarşamba

GÜNDÜZ UYKUSU 1. GÜN

Ferber günlüğünün sessiz ama muhteşem dönüşü gerçekleşti.
2 gündüz uykusu ile bir gündüz uykusu arasında çelişen Türker Bey, annesinin de ısrarları sonu tek ve büyük bir gündüz uykusuna meyletmeye başlamıştı. Bu yoldan hareketle başladık Ferber'i gündüz uykularımızda uygulamaya.  Gece Ferber'le gündüz saldım çayıra yöntemiyle uyumak artık duygu ve algı dünyası büyüyen Cücemin kafasını karıştırmaya başladı.
Bu günlükte gündüz Ferber Yöntemine adaptasyonumuz nasıl  ilerliyor ve bu gece uykularımız nasıl etkiliyor bunu paylaşıcam sizlerle.
Bugün eve dönüş yolunda Türker'in Uykuyla Savaşı vardı. Çok uykusu gelmiş kuzumun. Eve geldik. Muhteşem bir ıspanak yemeğini bitirdik, meyvamızı yedik.
Oyunumuzu takiben uyku ritüelimizi yaptık. 13:05 de öpüp yatırdım Oğluşu.  Geçen sefer 10 dk ile başlamıştı uykuya dalışı ama bu sefer daha uzun sürdü.
13:15 de ilk kontrolü yaptım, 13:25 de ikinciyi. Üçüncü kontrole gerek kalmadan uyudu. Tam saati 13:31 bu da 26 dk da uyumuş demektir. Direnç var bu normal. Çünkü saldım çayıra metodlarıyla gündüz uykusuna epey alıştı. Buna da alışacak biliyorum. Bu sefer korkuyla değil güvenle bekliyorum.  Birazdan girip üstünü örtücem. Bakalım ne kadar sürecek bu gündüz uykusu.
45. dakikada uyandı, aslında  uykusunda söylendi demek daha doğru. Emzik verdim ve uyumaya devam etti.
Herşey yolunda giderse 15:30 da uyandırıcam. Tabi kendisi daha önce uyanmazsa.
Hiç de fena değil, aferin benim tatlı oğluşumaaaa... 15:10 da uyandı paşa oğlum. 1 saat 40 dakika.  bu süre yavaş yavaş uzayacak ve idealimiz olan 2,5 saate çıkıcaz.
 Az önce devam sütünü içti. Şimdi oyun keyfi yapıcaz akşam yemeği saatine dek.  :)
Akşam uykuyla buluşması nasıl olacak merak içindeydim, kuzu oğlum hiç mızırdanmadan karşıladı odadan çıkışımı. Genelde 30 sn 1 dk lık mızımalar olurdu. Bu sefer hiiç. Gündüz uykusunda Ferber, işimize nasıl yarayacak, gece uyanmaları nasıl olacak bakalım. Bekliyorum :)
Gene bir kere uyandı, 04:30 da ve sakin sakin yatmasına rağmen dalamadı uykuya.Tam daldı derken gözler kapalı bir halde babbaaaa  dedeee geyyy  neler neler. Sayıklıyor ve uyanıyor dalacakken. Büyümenin bu aşamalarında gündüz öğrenenlerle dolu olan zihin bunları çözme işini geceye bırakırmış. Bir nevi pekiştirme yani. 45 dk kadar pekiştirmenim ardından uyudu ve sabah 7 de güne başladı cücüem. Günaydın bebeğim.

2 Comments:

Adsız said...

Merhaba, bu yontemin ilerleyen yaslarda bir zarari oldugunu gozlemlediniz mi?

Unknown said...

Merhaba,

Çocugun farkındalığı arttıkça kullanılmamalı diye bir fikrim var ama ileri yaştaki bir çocuğa uygulamadım hiç. Tabii ki ne kadar ileri bir yaş olduğu da önemli. Sonuçta anahtar kelime kararlılık.