10 Kasım 2010 Çarşamba

5 GÜN

Güne 07:00 de başladı bebeğim. Neşeli, sakin.
Arada dişler bastırınca acık mızrdasa da genel olarak iyiyiz.
Bu sabahımızdan bir kare yukarda işte :)
Sütümüzü içtik. Kahvaltımızı ettik. Emine  ile Arda Efe yi bekliyoruuz :)
 Geldiler ana oğul ve 12:15 de yedirdik bebeleri. Beraberce yattılar öğlen uykusuna biz de bir ohh dedik.
Uyanınca atıştırmalıklarını yediler. Oynuyorlar şimdi :)
17:30 da akşam yemeklerini yediler.
Arda Efe Ve annesini yolcu edince biraz daha oynadık.
19:00 da banyoyla başladık uyku hazırlıklarına. Yıkandık, kremlendik, oynaştık, giyindik.
220 ml sütlü mamamızı biberondan lüp lüüp içtik :)
Başladık ritüele.
19:32 idi tam yatağa koyduğumda. İlk  kontrole a5 yerine 5 dakika sonra gittim.
Sakinleştirip odadan çıktığımda 19:38 idi saat.
Uyuduğunda ise 19:40. Tam 8 dakika.
NOT: Dün geceden bir şey öğrendim. Türker Kağan ilk kontrol için yanına girdikten sonra sakinleşme sürecini başlatıyor. Bu yüzden bugün 15 dk sonra ilk  kontrole gitmem gerektiği halde denemek amacıyla 5 dk sonra gittim. ( Dün 10 dk sonra gitmiştim ilk kontrole.) Demek ki her bebeğin bir usulü var. Türker'i tanımam sayesinde ve gözlerim yardımıyla sanırım uyku süresini kısaltabilicem. Bebeğimi böyle tanımayı ve anlayabilmeyi kesinlikle Tracy ye borçluyum. Onu okumamış olsam belki de "Bu yöntem de işe yaramıyor off . Dün 12 dakikada uyumuştu, bugün 18 dakikada uyudu." der ve dün bırakırdım belki de. Saol Tracy  Hogg. Yarın, bu aydaki bebeklerde henüz zaman kavramı olmamasından da yararlanarak 2-3 dk sonra ilk kontrol için yanına girmeyi ve durumu gözlemlemeyi planlıyorum.
Şuanki durumda
1. gece 50 dk
2. gece 47 dk.
3. gece 12 dk
4. gece 18 dk
5. gece 8 dk
Bu gayet net bir ilerleme tablosudur benim için ve yöntemin işe yaradığını gösterir. Gecelerdeki uyanma sayıları da bunun kanıtı. (Bknz. 4. Gün başlıklı yazımın son bölümü)
Gece uyanmalarımız nasıl olacak beklentisiyle dinlenmeye çekiliyorum artık :) Umarım dünkünden kötü olmaz.
Çok kötü bir gece geçirdim ben. Çok yüksek sesle ve çok uzun telefonda konuşmak zorunda kaldım ve çok çok üzücü sonuçlandı bu telefon trafiği. Türker 21:20 ve 22:11 de sesime 2 kere uyandı. Kapalı kapıya rağmen. Ona ihitiyacım vardı ve uykuya. Yanıma aldım oğluşu. Beraber uyuduk. Sadece 05:20 de uyandı bir kere. Yanımda yatmasına ragmen zor uyudu. Demek ki benimle alakası yok durumun. Başka uyanma da olmadı. Eğer telefon meselesi de olmasa uyanacağını sanmıyorum. Gene bir uyanmalı bir gece olacaktı.
Düzenimize zorunlu olarak verdiğim 1 gecelik bir ara oldu aslında. Napalım olsun varsın.
07:05 de uyandı bebeğim.

0 Comments: