20 Nisan 2014 Pazar

BUGÜÜN PAZAAARR

Günaydın :)

Pek severim pazarları evvelden beri. Hele de pazar kahvaltılarını. Geç saatte edilebilen, tadı çıkartılan, yayılmacı bünyelerin dostu o kutsanmış öğünü.

Ünvanlarıma " Annelik" ekleneliberi, geç saat kavramı biraz! değişse de sorun yok.Bu pazar, geç! yaptık kahvaltıyı mesela. 09:00 'da :)

Aile kavramınını ve aile geleneklerini seven biri olarak, her daim evlatlarımla minik alışkanlıklar oluşturmayı seviyorum. Pazar günümüzün geleneği ise kahvaltıda PanCake .

Epeydir o site bu site dolaştım tarifler için. Malum, bizim mutfağa ait değil bu lezzet. İthal.

Nihayet şöyle bir tarifle doğru kabarıklığı ve lezzeti yakaladım bizimkiler için.

Tarifim şöyle:

1/2 Lt Süt
3 yumurta
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
yarım çay bardağı sıvı yağ ( z.yağı koyuyorum ben)
Aldığı kadar un ( genelde 400 gr tam geliyor)

sıvıları çırpıp, katıları eleyerek ekliyorum. Geceden hazırlayıp, buzdolabına koyuyorum. Sabah bir kere karıştırıp pişirmeye başlıyorum. Döktüğünüz kalınlığa göre 15-18 adet çıkıyor.

PanCake'in en zevkli kısmı sunum. Ben taze/kuru meyvalar, bal, pekmez, fıstık ezmesi, nutella, krem peynir, ceviz, antep fıstığı ve fındık kullanıyorum.. Şöyle bişi oluyorlar:



Bu çilek+bal ve fıstık ezmeli







Bu da muz ve çikolatalı



       

Bunlar da ballı balllıııı :))))










Afiyet olsun hepinize :)

3 Comments:

lovehouse said...

çok sevindim seni tekrar gördüğüme çorabım :)
yeni planlarını yazmışsın,hakkında hayırlısı olsun,ayrıca ne güzel bir adım atmışsın, umarım çok daha iyi olur herşey :) bebeklerini büyütmüşsün,çok tatlılar maşallah. 10.köyden bu yana haber alamamıştım senden, Ankara ya hoş geldin diyelim geldiğinde,haber verirsin umarım.
sevgilerimle...

Unknown said...

çok yakında..

Unknown said...

Sevgili lovehouse, ankaradayım ama seni bu kullanıcı adıyla hatırlamadım?