3 Ağustos 2012 Cuma

Bizim Mutfak

Mutfağım oldukça hareketli şu aralar. Son doktor kontrolünde 15 ayda sadece 750 gr almış ve 2cm uzamış olan Türker Kağan'ı besiye çekmeye karar verdim! Günde 957936 öğün yiyip de nasıl kilo almadı bu velet o ayrı konu ama demek ki ya yararlı şeyler yemedi, ya son kontrolünde hatalı ölçüldü ya da poposunda  takılı motor yüzünden böyle "fit" kaldı bu çocuk.

Genel tavır olarak iğneyi kendime... düsturuyla, Türker'in diyetiyle bizzat ilgileneceğim artık. Sabah kahvaltılarını çok da iştahlı yapmayan cücem için alternatif ararken kahvaltılık gevrekler geldi aklıma. Birkaç çeşit gevreği (tahıl, buğday ve mısır) birbirine karıştırıp, kuruyemiş dopingi ile zenginleştirdim.

Bu karışımın içinde, dut,üzüm,kayısı kurusu ve ceviz var. 3 ölçek gevrek ve bir ölçek kuruyemişe süt ve bal ilavesiyle güzel bir kahvaltılık oldu.












Şu kocaman fincanlardan aldık dün beraber. Bunların içinde hazırlayıp öyle sunuyorum TKÇ'ye. Çok hoşuna gitti. Renk seçmeye zaten bayılıyor :)










Sabahları erken uyandığı için, okuldaki kahvaltıya kadar dayanamıyor TKÇ. Sabah 07:00 de bunu  yiyor ve sanırım 09:30gibi de peynir,zeytin, pekmez ve yumurtadan oluşan  kahvaltısını yiyor okulda. Akşam yemeklerini de düzenlediğim zaman daha da mutlu olucam.

Mutfaktaki bir yeni lezzet de Malt Kahvesi denen şey. Süt olsun diye o çayı bu çayı bilmemne içmeye pek inanmasam da bu Malt Kahvesini görünce hımmm dedim. Benim gibi ileri düzey kahve kolik bir anne için biçilmiş kaftandı. Hem kafeinden uzak duracak hem de süte yaradığı iddia edilen besleyici bir
şey tüketmiş olacaktım.

İmnu markalı bu içecek hem leziz hem de nasıl bilmiyorum ama gerçekten süte faydalı. En azından bende işe yaradı. Arpa, yulaf ve malttan oluşuyor, kafeinsiz ve kalorisiz. Eh işte. Körün istediği bir göze karşılık verilen 2. göz bu olmalı :)

Mutfaktaki son adım da abur cubura dur demek. Son alışverişe dahil olamayan abur cubur hazretlerinin evde kalan son kırıntılarını da dün bitirdim. Hepsini. Ben fedakar bir anneyim. Evladım için yaptım, pişman değilim :) Artık evimize giremezsin abur cubur :)

Sağlıklı mutfaklar ve tombik veletler :)

2 Comments:

Nilhan - Küçük Mucizem said...

bu karışımı yedikten sonra Türker i nereden topluyorsun :D

Nilüfer .......... said...

tavandan :)